mandag den 7. maj 2012

Vandre-bogen vandrer videre


For snart to måneder siden modtog jeg vandre-bogen, som skønne Lone (Krea-krampen), har taget iniativ til. En smuk, smuk bog med de mest fantastiske billeder fra verdens skønneste haver og med den meget betegnende titel: In search of paradise - great gardens of the world.

Lones idé med vandre-bogen, er at den skal være en slags blog-award XL, og vandre rundt i haveblogland fra blogger til blogger, og at alle der modtager den, skal skrive i bogen og derefter sende den videre inden der er gået to måneder. En fantastisk idé, og jeg blev helt utrolig glad, da hun valgte at lade bogens første vandring gå til mig :-)

Men nu er tiden inde til, at bogen skal vandre videre, og den blogger, jeg ønskede at give den videre til, har heldigvis sagt ja til at modtage den :-)


Om modtageren kan jeg fortælle følgende:
Det er omkring et år siden, jeg første gang faldt over hendes dejlige blog, og jeg faldt straks for den - og ikke mindst personen bag. I modsætning til mange andre haveblogs, var hendes indlæg (i haveblog-sammenhæng) ret lange og tekst-tunge, men skrevet i et utroligt fængende og medrivende sprog, med tankevækkende refkeltioner og finurlige vinkler på livets (og selvfølgelig i særdeleshed havelivets) små og store spørgsmål. Hun er selvudnævnt plantswoman, har givet sin mand en hvid sten i bryllupsgave (en af hendes mange små personlige historier, som jeg holder så meget af :-)), og så er hun optaget af havens helbredende virkning.


Nogen har sikkert allerede gættet, at den næste modtager af vandrebogen er Marianne med bloggen Den helbredende have, og skulle der være nogen, der ikke kender hendes blog, så kan jeg kun på det varmeste anbefale den :-)


Så kære Marianne, du får nu vandre-bogen for din smittende entusiasme, dine skønne reflektioner, din følsomhed og indlevelse, og ikke mindst dit sprog, der både kan gribe om hjertet og trække i smilebåndet. Jeg håber, du vil nyde bogen ligeså meget, som jeg har :-)

16 kommentarer:

  1. Vilken underbar idé! Hoppas många får glädje av den :)

    SvarSlet
  2. Godt valg Marianne har helt sikkert fortjent at blive den næste til at have vandrebogen.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Tillykke til Marianne, der nu snart kan svælge i de flotte billeder og historier i bogen - for det fortjener hun... at komme i alle verdens paradishaver:)

    knus, Ulla

    SvarSlet
  4. Kære Signe
    Hvor fint at Marianne har fået denne ære. Det bliver hun helt sikkert superglad for. Det kunne du ikke have valgt bedre.

    Tillykke med vandrebogen Marianne. Nyd den. ;)

    knus
    Eva

    SvarSlet
  5. Jeg gættede straks, at der måtte være tale om Marianne - hun skriver helt fantastisk og får mig ofte til at sidde lige så stille og "klukke". Nyd bogen Mariannne :o)

    SvarSlet
  6. Helt rigtigt valgt :-D Hun har en skøn blog, som helt bestemt er værd at følge.
    Stort tillykke til Marianne, der fortjener at kunne drømme sig væk i alverdens smukke haver.

    SvarSlet
  7. Kære Signe.
    Jeg fatter ikke at der allerede er gået 2 måneder, jeg er super glad for at du har nydt bogen og at du lige præcis vælger Marianne - det kære menneske, glæder mig usigeligt meget.
    Nyd din dag.
    knus Lone

    SvarSlet
  8. Godt valg, Signe.
    Marianne er den helt rigtige at sende vandrebogen videre til - hun har fortjent den. Jeg er også helt vild med hendes specielle fortællestil.

    SvarSlet
  9. Jeg kan godt forstå dit valg.
    Den Helbredende have er en helbredende blog, skrevet af en sej sej dame med en smittende glæde og et fantastisk overskud.
    God læsning og et stort tillykke til vores allesammens søde Marianne.

    SvarSlet
  10. Hej Signe. Jeg synes også dit valg er godt, Marianne lever op til alle dine rosende ord. Hun skriver godt. Et stort tillykke fra mig også.

    SvarSlet
  11. Fantastisk smukt og godt valgt Signe.....ingen andre steder i haveblogland får tankerne luft under vingerne som hos den søde Marianne........hvem der bare kunne fortællingens kunst som hende......skønt hun lader os sidde med på den smukke sommerfugl ud i tankeverdenen :0)

    SvarSlet
  12. Da jeg så hønsene, var der ikke noget at være i tvivl om !!! Godt valgt !! STORT Tillykke Marianne. Fuldt velfortjent !!

    SvarSlet
  13. Hørt :0)
    Velvalgte og passende ord....

    SvarSlet
  14. Nu er der både rørelse og rødme i mit indre system! <3-lig tak for alle roserne! Hvor ER I bare søøøøøøde!

    Kære Signe, RIGTIGT mange tak fordi dit valg falder på mig - eller rettere min blog. Jeg er rævestolt og allermest rørt. Specielt fordi jeg har været så stille her på det sidste. Lidt som om jeg ikke helt har fortjent det. MEN - jeg skal nok leve op til en Award i XL, kan I tro. !!!

    ((Det er den der genoptræning, der spiller mig (min hjerne) et puds, for den skal til at finde "nye veje". Og det bliver man som bekendt overvældende træt af. Hvilket jeg ligesom var i forvejen, som I ved)).

    Men det tager altså ikke pusten fra en havetosse som mig.

    Jeg elsker haveliv og jeg kan slet ikke leve uden at skrive. Ånder så at sige igennem det. Og så er det bare så meget mere til stor nydelse, at I andre kan få glæde af det. Ville egentlig ønske, at jeg kunne komme langt længere ud med mine budskaber, men - ja, nettet er jo så langt, som man kan komme, har jeg tænkt!

    Bogen er en helt genial og elskværdig idé (Lone) <3 og jeg glæder mig meget til at modtage den IRL af Signe. Vi finder en dag med solskin - måske i næste uge? Skriver på mailen til dig, Signe!

    Ellers er vi jo nogle stykker, der ses snart på Samsø...... Håber på at rigtigt MANGE vil tage derover!

    Aftenknus i solskin efter regn med solsortefar og det hele - til jer alle sammen!

    SvarSlet
  15. Absolut enig, super valg ;)
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  16. Ihh denne havde jeg desværre overset. Er helt enig i din beskrivelse af Marianne og hendes blog. Tillykke Marianne og god fornøjelse

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...